Forum Forum miłośników morza i podróży Strona Główna Forum miłośników morza i podróży
Dyskusje poświęcone naszemu wybrzeżu i podróżom w inne zakątki kraju oraz Europy, jak również przyjacielskim dyskusjom na każdy temat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aktualne fotograficzne relacje plenerowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników morza i podróży Strona Główna -> Forum miłośników morza i podróży
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Nie 18:29, 28 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Nie 18:38, 28 Kwi 2013    Temat postu:

pierwsze dwa zdjęcia przedstawiają niemiecki parowóz opalany mazutem.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

kolejny niemiecki parowóz opalany mazutem, proszę sobie wyobrazić, że średnica jego kół wynosi 2,30 m, a w roku 1976 bił rekord prędkości i osiągnął 186 km/h

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Nie 18:46, 28 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny śląsk

PostWysłany: Pon 17:13, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Wszystkie robią niesamowite wrażenie szczególnie ten niemiecki na tych wielkich kołach . Z jakich on jest lat ? . Mam tez pytania co do maszyny na zdjęciach 2, 3 do czego służyła ? Interesuje mnie też parowóz z zdjęcia 8 jest podobny do naszego tendrzaka ale jest wydaje mi się znacznie większy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 7711
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 18:12, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Pyszne zdjęcia, pełne szczegółów dla ciekawych tej minionej epoki techniki, ale pełnej uroku. Gdzieś wyczytałem że są na pokazie 3 parowozy niemieckie z lat 1936, 1939 i z przełomu lat 50/60.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Pon 22:08, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Proszę, nie pytajcie mnie o tak dokładne daty Rolling Eyes ja naprawdę nie posiadam tak wielkiej wiedzy na ten temat, ale postaram się odpowiedzieć na pytania. Otóż na drugim i trzecim zdjęciu jest TKh-49 z roku 1953 wyprodukowany w Chrzanowie. Te parowozy służyły raczej do przetaczania wagonów towarowych i nie tylko na stacjach. Cały zapas wody i węgla miały w sobie, a nie w wagonach doczepionych tzw. tendrzakach.Ich prędkość wynosiła ok. 50 km. Tą maszynę udało mi się sfotografować nazajutrz z góry, podczas jazdy na obrotnicy. Też ją pokarzę na zdjęciach.
Nie wiem Januszu, czy Tobie chodzi o maszynę o numerach 464008. Jest to słowacki parowóz ze specjalną konstrukcją przystosowaną do ciągnięcia wagonów w górach.Natomiast 18201 i 010509-8 są to niemieckie maszyny tzw. mazutowce. Są tak przeogromne, że po paradzie musiały udać się do Leszna na obrotnice, ponieważ na Wolsztyńskiej nie mieściły się.

A odbiegając od tematu parowozów, ale związanego z kolejnictwem. Ma 61 lat, nazywa się Howard Jones, a od 16 mieszka w Wolsztynie. Jest chyba największym pasjonatem parowozów w Wolsztynie. I chyba jedynym Brytyjczykiem, który tak mocno promuje nasze miasto. Za swoją pracę, na rzecz promowania parowozowni, dostał nagrodę od księcia Karola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny śląsk

PostWysłany: Wto 17:44, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Dokładnie chodziło mi właśnie o parowóz z tymi numerami . Z tego co wyjaśniłeś to taki mały ale byk bo do jazdy po górach to jednak trzeba mieć krzepę . Ja cały czas jestem pod wrażeniem tego wielkiego niemieckiego na mazut . To monstrum . Napisz coś o parowozie z dwóch ostatnich zdjęć .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Wto 21:59, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Januszu, ostatnie dwa zdjęcia przedstawiają Czeskiego Albatrosa, opisywałem Go już wcześniej Very Happy ......natomiast dwa poprzednie parowozy są produkcji Niemieckiej i są to parowozy opalane mazutem a nie węglem. Są jeszcze potężniejsze niż Czech. Te to są naprawdę mamuty . 18201 którego konstrukcja pochodzi z 1939 roku, a po kapitalnym remoncie w 1961 roku, osiągnął prędkość 182 4 km/h. [WCZEŚNIEJ PODAŁEM MYLNĄ DATĘ I PRĘDKOŚĆ....za dużo tych dat Shocked ] i jest obecnie najszybszym sprawnym parowozem na świecie.

W dalszej fotorelacji, będzie jeszcze TY-42. Ten parowóz został rozebrany do ostatniej śrubki i ponownie złożony i odrestaurowany. Koszt?! ....skromnych parę baniek Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz




Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny śląsk

PostWysłany: Śro 17:41, 01 Maj 2013    Temat postu:

Być może gdzieś przegapiłem opis tego Albatrosa ale dzięki za wyczerpujące informacje . Napisałeś że remont TY-42 kosztował kilka baniek . Jak dla mnie liczy się efekt końcowy i to że kolejne cudo zostało uratowane od zapomnienia i być może złomowania a to że jakiś złodziej nie dostał premii to mnie to ..............i dobrze mu tak Laughing Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof




Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 7711
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 0:07, 03 Maj 2013    Temat postu:

Ten czeski Albatros to na pewno najciekawszy okaz na tegorocznym pokazie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Sob 21:16, 02 Maj 2015    Temat postu:

przesyłam link do fotogalerii tegorocznej parady parowozów

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 2012
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolsztyn

PostWysłany: Pon 18:54, 27 Cze 2016    Temat postu:

W KURIERZE. „Petucha” w parku przemysłowym
W KURIERZE. „Petucha” w parku przemysłowym
Data publikacji: 2016-06-27 13:58
Ostatnia aktualizacja: 2016-06-27 15:23

„Pierwsza Dama PKP”, jak nazywano niegdyś lokomotywę Pt 47-14, po raz kolejny doczekała się liftingu. Najpierw kilka lat temu nowy wygląd przywrócili jej własnoręcznie lokalni samorządowcy i kolejarze, a niedawno odnowy parowozu podjął się właściciel stargardzkiej firmy Pesta 2.

Zabytkową lokomotywę sprowadzono z Białogardu i na początku stała się największym eksponatem w Szkolnym Muzeum Tradycji Kolejnictwa na Pomorzu Zachodnim. Jednak parowóz, który dzięki 4 osiom napędowym i 2 tys. KM jeździł niegdyś z prędkością do 110 km/h i prowadził pociągi pospieszne, powoli ulegał coraz większej dewastacji.

Żeby zabytkowa maszyna nie stała się ofiarą złomiarzy i amatorów tanich trunków, kilkanaście lat temu przetoczono ją z placu przy ówczesnym miejscowym Zespole Szkół Budowlano-Technicznych na dworzec PKP. Przez długi czas stanowiła nie lada atrakcję dla podróżnych. Często służyła nawet jako tło na zdjęciach nowożeńców. Jakiś czas później „Petuchę” zaczęła trawić rdza i jej odnowa ponownie stała się koniecznością. ©℗

Więcej w poniedziałkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 27 czerwca 2016 r.

Tekst i fot. (gra)


AddThis Sharing Buttons
Share to FacebookShare to TwitterShare to Google+Share to DrukujShare to Więcej
Komentarze
TZ.
Wielka szkoda, że PKP żałuje pieniędzy na utrzymanie na chodzie bodaj jednej lokomotywy parowej w każdym okręgu. Jeszcze 10 lat temu Szczecin miał czynny parowóz, który w weekendy i wakacje prowadził pociągi turystyczne. Długi czas stał na bocznym torze w Stargardzie. W całej Polsce czynnych jest kilka parowozów, pozostających pod opieką miłośników techniki kolejowej. W Wolsztynie jest jedyna parowozownia PKP, która ma czynne parowozy, obsługujące pociągi na liniach lokalnych. Kiedyś był tam spory zestaw lokomotyw, teraz większość z nich została odstawiona i rdzewieje. Nigdy pewnie nie wrócą do ruchu. Parowozy Pt47 to rodzima, polska konstrukcja. Szkoda, że epoka tych pięknych maszyn się skończyła.
2016-06-27 15:22:57
Jan
Pendolino po Szczecińsku

Stargardzka Pesta jest naszym klientem, miałem okazję w czwartek widzieć jak jest remontowana Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników morza i podróży Strona Główna -> Forum miłośników morza i podróży Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin